Krav til våre leverandører
StartBANK,
skatt og avgift
Alle entreprenører og deres underentreprenører skal levere varer og tjenester til Entras eiendommer og byggeprosjekter skal være registrert, eller ha påbegynt en registreringsprosess for registrering i StartBANK register senest ved kontraktsinngåelse.
Oppfølging på byggeplass
Alle leverandører skal benytte HMSREG for oppfølging av seriøsitet på byggeplass. Alle leverandører skal selv laste opp og sende inn nødvendig dokumentasjon før oppstart på prosjektet. Denne registreringen og tilhørende informasjon kan gjenbrukes ved eventuelt neste prosjekt for oss.
Samfunnsansvarlige innkjøpsbetingelser
Alle som skal utføre arbeid for Entra må akseptere våre samfunnsansvarlige innkjøpsbetingelser. Her stilles overordnede krav til blant annet menneskerettigheter, HMS, økonomi, forretningsetikk og relasjonspleie. betingelsene kommer i tillegg til andre avtalevilkår.
HMS-krav i prosjekter og i drift
Entra stiller en rekke HMS-krav til leverandører som skal jobbe for oss i prosjekter og drift.
Påseplikt og kontroll
Alle leverandører ska utføre påseplikt av sine underentreprenører i henhold til allmenngjøringsforskriften. Som oppdragsgiver skal vi påse at allmenngjøringsforskriftene følges.
Innleie av arbeidskraft
Dersom entreprenører har behov for innleid arbeidskraft, skal det kun benyttes selskap som er registrert i arbeidstilsynets register for bemanningsforetak.
Renholdsregister
Alle renholdsselskaper skal være godkjent av Arbeidstilsynet. Virksomheten skal ha «søknad under behandling» eller «HMS kortbestilling under behandling» ved kontraktens oppstart. Registreringen må føre til endelig registrering innen én måned etter avtaleinngåelse.